Четвер, 24.05.2018, 16:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії

Меню сайту
Фотощоденник
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 491
Час життя сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статті

Головна » Статті » Мої статті

Наукові засади роботи з обдарованими дітьми

Наукові засади роботи з обдарованими дітьми

 

Тези співдоповіді Ковтун Валентини Миколаївни, завкафедрою природничо-історичних наук, вчителя вищої категорії, вчителя-методиста.

Наукові принципи роботи з обдарованими дітьми:

  • Безперервності

Цей принцип передбачає посилення розвитку творчих можливостей дітей за допомогою реалізації вивчення додаткового матеріалу в організаційних формах навчально-пізнавальної діяльності. У практичній діяльності реалізація принципу означає введення таких додаткових курсів, що покликані були б компенсувати прогалини в розвитку творчих умінь і психічних процесів, які сприяють успішній творчій діяльності людини і на розвиток яких об'єктивно не вистачає часу в процесі виконання державного компонента навчального плану.

Також цей принцип забезпечується відсутністю перерви в підготовці до олімпіади шляхом участі в Всеукраїнскій інтернет-олімпіаді в літній період, що плавно перетікає в підготовку до міської олімпіади та міського етапу захисту МАН. Оскільки ми завжди маємо призерів місцевого рівня, то робота продовжується в напрямку підготовки до обласного етапу.

  • Командності

Цей принцип передбачає розуміння формування творчої особистості вихованців у навчально-виховному процесі як процес полегшення, сприяння творчій навчальній діяльності дітей, стимулювання їх творчої активності та командного духу. Це пов'язане з необхідністю створення на занятті, в позаурочній діяльності учнів творчої атмосфери (співдружності, співтворчості, співробітництва), яка б сприяла розвитку мотивів творчої діяльності, надихала вихованців на творчість та плідну співпрацю.

Робота відбувається в різновіковому колективі за принципом рівності та взаємодопомоги один одному. Старші члени колективу постійно діляться досвідом з молодшими, що сприяє соціальній адаптації обдарованих дітей.

Кожен член колективу вибирає власні приорітети, надаючи переваги уподобаному обєкту вивчення в зручний для нього час.

  • Поєднання теорії з практикою

Хімія – наука експериметальна, тому лише розв’язування задач не приносить бажаного ефекту. Крім того багато завдань інтернет-олімпіади потребують експериментального підтвердження, власне кажучи, саме з таких завдань и формується зацікавленість в подальшому самостійному науковому шляху та веде до роботи в МАН.

Учням надається змога не лише засвоїти алгоритм вирішення певного питання, а й створити його, а також запропонувати власні авторські задачі.

  • Нерозривна єдність олімпіадного і МАНівского рухів

Наша команда не розділяє участь в олімпіадах, конкурсах, турнірах та в МАН на складники. Ми розуміємо, що лише поєднання цих видів діяльності веде до високої результативності. Крім цього робота кожного з членів команди є спільною справою всієї команди. Сумісно вибирається тема, обговорюється практична частина, проводиться статистична обробка результатів, відбуваються неодноразові внутрішньо-колективні виступи та обговорення.

  • Результативності

Цей принцип забезпечує не тільки успішне засвоєння знань, умінь, навичок, а й позитивну динаміку розвитку творчих можливостей дітей в конкретних умовах педагогічної праці педагога, розвиток дивергентного мислення, умінь генерувати нові ідеї, вміння знаходити нетрадиційні шляхи вирішення проблемних завдань.

Відбувається об’єктивне обговорення результатів олімпіади та захисту МАН, аналізуються допущені помилки та досягнуті успіхи, пропонуються шляхи подальшого розвитку.

 

 

 

Табл. №1. Динаміка зростання результативності

Н.Р.

Міський етап в олімпіаді

Обласний етап в олімпіаді

І етап МАН

ІІ етап МАН

2013-2014

І, ІІ, ІІІ

І, ІІ, ІІІ

2 - І

ІІІ

2014-2015

І, ІІ, ІІІ

2 – ІІ, ІІІ

3 - І

-

2015-2016

2 – ІІ, 3 - ІІІ

І, ІІ

3 - І

ІІІ

2016-2017

2 – І, 3 - ІІІ

І, 2 – ІІ, ІІІ

4 – І, ІІ

І, ІІІ

 

Таким чином, попри всі недоліки таких методів роботи з обдарованими дітьми, а це, в першу чергу, потребує високих витрат енергії та часу, ці методи є результативними, бо вони мають системний ефект.

 


 

Категорія: Мої статті | Додав: Валентина (30.03.2017)
Переглядів: 100 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Годинник
Калькулятор
Пошук
Пошук у Вікіпедії

Wikipedia

Результати пошуку

Друзі сайту




Освіта в Українi
Сторінка у ВКонтакте