Урок 31
Тема уроку.Особливості органічних сполук.
Цілі уроку: показати подібність і відмінності органічних і неорганічних речовин; ознайомити з предметом вивчення органічної хімії, розмаїттям органічних сполук; формувати уявлення про єдність живої та неживої природи; розкрити особливості органічних сполук порівняно з неорганічними; ознайомити учнів з короткою історією розвитку органічної хімії.
Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь і навичок і творчого застосування їх на практиці.
Форми роботи: розповідь учителя, евристична бесіда, мозковий штурм, робота в групах.
Обладнання: зразки органічних речовин.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу. Повідомлення теми уроку.
II. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань. Евристична бесіда
• Згадайте з історії, як давно відомі людям органічні сполуки.
• Наведіть приклади органічних речовин природного походження.
• Чому ці речовини називають органічними?
Органічних сполук значно більше за кількістю, ніж неорганічних. На цю закономірність учені-хіміки звернули увагу давно. Тривалий час органічні сполуки виділяли в окрему групу речовин, які можна одержати тільки з рослин або тварин та які утворюються під впливом таємничої життєвої сили «vis vitalis». Засновником теорії «віталізму» й органічної хімії як науки загалом уважають шведського вченого Й. Я. Берцеліуса. Теорія «віталізму» особливо наголошувала на істотних відмінностях між органічними й неорганічними речовинами, але проіснувала недовго. У 1828 році учень Берцеліуса К. Веллер синтезував з неорганічних речовин сечовину — речовину, безумовно, органічного походження.
Подальшому розвитку органічної хімії сприяли дослідження в галузі синтезу органічних речовин у пошуках нових матеріалів, барвників, ліків тощо.
IІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Природні джерела органічних речовин
...
Завантажити для подальшого перегляду