Субота, 27.04.2024, 09:18
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії

Меню
Фотощоденник
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 549

Алотропія. Значення озонового шару для життя організмів на Землі

Тема уроку. Алотропія. Значення озонового шару для життя організмів на Землі

Мета: ознайомити учнів з явищем алотропії; з’ясувати причини відмінностей властивостей алотропних модифікацій на прикладі алотропних видозмін Оксигену, Сульфуру, Карбону; формувати екологічне мислення.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи та пртйоми: фронтальна бесіда з теми, навчальна лекція, робота з підручником, мозковий штурм, демонстрація презентації.

Обладнання: періодична система хімічних елементів, таблиця розчинності, моделі кристалічних ґраток алмазу, графіту, схема будови моноклінної та ромбічної сірки, фулеренів ,презентація "Алотропія".

ХІД УРОКУ

I.   Організація класу

II.  Перевірка домашнього завдання, мотивація навчальної діяльності

Заслуховуємо повідомлення учнів про природні сполуки Оксигену, Сульфуру, Карбону, Силіцію. Особливу увагу звертаємо на природні сполуки — прості речовини: кисень і озон, алмаз, графіт, вугілля; складні речовини: кварц, пісок, агат тощо.

Як можна пояснити відмінності в зовнішньому вигляді й фізичних властивостях цих речовин? Далі дізнаємося, що вони відрізняються й хімічними властивостями. Ці відмінності пояснюються різною будовою речовини.

У 7 класі ми вивчали дві прості речовини, утворені Оксигеном, — кисень і озон. Чим вони відрізняються? (Кількістю атомів Оксигену)

Порівняймо деякі характеристики та фізичні властивості кисню й озону (з допомогою підручника або інших довідкових матеріалів).

 

 

Кисень

Озон

Хімічна формула

О2

О3

Молярна маса

32

48

Будова

0 = 0

Агрегатний стан

Газ

Газ

Колір

Відсутній

Синій

Запах

Відсутній

Різкий

Температура кипіння, °С

-182,98

-111,9

Температура плавлення, °С

-218,7

-192,7

Явище, за якого той самий хімічний елемент утворює кілька простих речовин, називається алотропією (від грецьк. «мінливість»).

III. Вивчення нового матеріалу. Явище алотропії (розповідь учителя, демонстрація презентації)

1)  Алотропія Сульфуру.

2)  Алотропія Фосфору.

3)           Алотропні модифікації Карбону.

4)           Значення озонового шару Землі. Вплив людини на озоновий шар.

Мозковий штурм: що необхідно зробити для збереження озонового шару?

IV. Підбиття підсумків уроку. Фронтальна бесіда.

1)   У чому полягають відмінності між алотропними модифікаціями Оксигену? Карбону?

2)   Як пояснити різку відмінність фізичних і хімічних властивостей алотропних модифікацій Оксигену? Карбону?

3)   Яке значення має озоновий шар Землі для живих організмів?

4)   Чим відрізняються алотропні модифікації й аморфні речовини, утворені тим самим хімічним елементом?

5)   Одержання штучних алмазів із графіту — це явище фізичне чи хімічне? Чому?

V.  Домашнє завдання

Опрацювати матеріал параграфа 2, відповісти на запитання до нього, виконати вправи, написати есе про важливість збереження озонового шару.

Вхід на сайт
Пошук
Наші друзі











Освіта в Українi