Меню
Фотощоденник
Опитування
|
Періодичний закон.Тема: Періодичний закон. Тема: Взаємозв`язок між розміщенням елементів у періодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном. Мета: підвести учнів до наукового пояснення періодичної зміни властивостей елементів та їх сполук. Обладнання: Періодична система, ряд електронегативності елементів. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Методи: еврістична бесіда. Хід уроку:
1) Постановка проблеми: отже властивості елементів залежать періодично від зростання заряду ядра, але ж елементи розташовані по порядку, а значить і заряд ядра, на який вказує порядковий номер, зростає лінійно. А що ж змінюється з ростом заряду ядра періодично і впливає на властивості елементів? В ході бесіди з учнями вчитель підводить їх до думки: періодично змінюється електронна оболонка атома, точніше заповнення останнього (зовнішнього - чи завжди?), інколи передостаннього енергетичного рівня. А, отже, змінюються і властивості. (АОЗ про властивості). Сьогодні ми розглянемо такі властивості: радіус атома і електронегативність і з'ясуємо в чому ж суть понять: металічні і неметалічні властивості. (АОЗ про будову атома, атомну орбіталь) в ході бесіди з'ясовуються питання :
2. Вчитель без деталізації повідомляє, що метали володіють відновними властивостями - віддають електрони, а неметали - окисними - приймають електрони. При їх взаємодії утворюються електронні пари. Один з елементів відтягує спільну електронну пару до себе. Вчитель дає визначення електронегативності. які елементи будуть володіти високою електронегативністю: метали чи неметали? Чому? Вчитель пропонує учням спрогнозувати ряд електронегативності неметалів. (Якщо ряд є серед стендових матеріалів, бажано його завісити). Правильність прогнозування перевіряємо за рядом. 3. Постановка проблеми: ми вирішили, що найбільш електронегативний елемент - флор, але ж неон має менший радіус - здавалось би, він повинен проявляти ще активніше неметалічні властивості. Чому благородні гази інертні? Примітка: як правило це питання виникає у самих учнів в ході бесіди. 4. Питання розв'язуємо разом, ілюструючи записами електронно-графічних формул елементів № 9, 18, 36. Подібні за властивостями не тільки інертні гази. АОЗ про природні родини хімічних елементів. Чому подібні між собою: а) Са, Mg, Ва б) N, Р, As, в) CI, Br, J ? - три учні працюють біля дошки, записують ЕГФ елементів, аргументують свою думку разом з учнями вчитель формулює та записує висновки.
Періодичне повторення властивостей хімічних елементів зумовлене періодичним повторенням структури зовнішнього електронного їхніх атомів.
|
Пошук
|