Субота, 27.04.2024, 12:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії

Меню
Фотощоденник
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 549

Хімічні властивості та практичне використання середніх солей.

Тема: Хімічні властивості та практичне використання середніх солей.

          Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про класифікацію, номенклатуру, фізичні властивості солей; дати уявлення про основні хімічні властивості солей;оксидів, кислот, основ, солей; формувати лабораторні вміння; розвивати навички роботи в групі; формувати творче мислення.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

          Методи та прийоми: робота в групах, «Дерево пізнань», гра «Хрестики-нулики», гра «Третій – зайвий», міні-проект, лабораторні досліди, демонстраційний експеримент, демонстрування презентації, графічний диктант, складання сенкану.

         Обладнання: Віртуальна хімічна лабораторія, мідний дріт, спиртівка, залізний цвях, розчини HCl та NaOH, CuSO4, Na2CO3, AgNO3, штатив, пробірки, презентація "Солі"

         Хід уроку:

         І. Організаційний момент. Привітання, представлення.

Пропозиція вибрати колір бейджика згідно настрою та розподілитися таким чином на групи; “Жовті”, “Зелені”, “Червоні”; вибір координаторів груп.

         ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бліц-опитування:
  • Які класи складних неорганічних сполук вам відомі?     
  • Дайте визначення оксидів.
  • Як класифікують оксиди?
  • Який оксид є найпоширенішим у природі?
  • Дайте визначення кислот..
  • Як класифікують кислоти?
  • Які сполуки називають основами?
  • Як класифікують основи?
  • Що таке луги?

2. Гра «хрестики-нулики».

3. Гра «третій – зайвий».

4. Оформлення «Дерева пізнань» Напишіть, що ви знаєте про солі?

  1. Початок роботи над міні-проектом “Солі”.

          ІІІ. Основна частина. Вивчення нового матеріалу.

1. ММШ. Які хімічні властивості, на вашу думку будуть характерні для солей? Запис ідей. Давайте перевіримо наші гіпотези на практиці.

  1. Віртуальний експеримент. Зразки солей.
  2. Виконання лабораторних дослідів №7, 8, 9; консультації координаторів груп.
  3. Демонстраційний дослід. Взаємодія нітрату срібла з міддю.
  4. Аналіз гіпотез стосовно хімічних властивостей солей. Формулювання висновків.
  5. Практичне застосування солей. Бесіда з демонструванням презентації.
  6. Захист міні-проектів.

           IV. Закріплення.

  1. Вправи на виявлення хімічних властивостей солей.
  2. Написання рівнянь відповідних хімічних реакцій.
  3. Розв’язування задачі. Яку масу крейди необхідно взяти для добування 2,24л вуглекислого газу?

 

           V. Підсумок уроку

1.Графічний диктант.

  1. NaOH – це сіль
  2. NaCl – це сіль
  3. Мідь може витісняти ФЕРУМ з його солей
  4. Na2SO4 – натрій сульфід
  5. Залізо може витісняти Купрум з його солей
  6. Солі завжди взаємодіють з лугами
  7. Na2SO4 – натрій сульфат
  8. CaCO3 – крейда застосовується в харчовій промисловості
  9. NaCl - застосовується в харчовій промисловості
  10. Солі взаємодіють з лугами, якщо утворюється осад
  11. Солі взаємодіють з оксидами
  12. Солі нітратної кислоти застосовуються як добрива

 

  1. Дооформлення «Дерева пізнань» Що нового ви дізналися про солі?

               3. Створення сенкану:

Солі

Метал і кислотний залишок

Хімічно активні

Широко застосовуються

Складні речовини

 

VІ. Оцінювання вчителем роботи координаторів груп. Оцінювання координаторами роботи груп. Мотивація

VІІ. Домашнє завдання: параграф 14 – вивчити, лабораторні досліди 7.8,9 описати в робочому зошиті.   

 

Додаткові матеріали до уроку:

1. Виберіть метали,які витісняють атоми Гідрогену з кислот

2.Виберіть оксигеновмісні кислоти

3. Виберіть ті речовини, які взаємодіють з  (HCl)

4.«Третій – зайвий»

5. З’єднайте стрілочками із центральною речовиною тільки ті речовини, що можуть із нею взаємодіяти

6. Правила техніки безпеки на уроці хімії переглянути

7. Лабораторні досліди з теми завантажити

Вхід на сайт
Пошук
Наші друзі











Освіта в Українi